تکتا

ساخت وبلاگ

حالی که تحقیقات نشان می دهد که این رژیم به کاهش وزن و لاغری یا کنترل بیماری کمک می کند، اما بهتر است بدانید که عوارض رژیم کتوژنیک چیست. یکی از برجسته ترین مضرات رژیم کتوژنیک مصرف زیاد چربی های اشباع است که این مسئله می تواند به بیماری های قلبی منجر شود. یکی دیگر از عوارض رژیم غذایی کتوژنیک می تواند افزایش کلسترول LDL باشد که آن هم می تواند بیماری های قلبی را به دنبال داشته باشد. سایر عوارض برنامه لاغری کتوژنیک شامل موارد زیر می شود:

 

کمبود مواد مغذی. اگر طیف گسترده‌ ای از سبزیجات، میوه‌ها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذی ‌ها از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین‌های ب و ث قرار بگیرید.

 

مشکلات کبدی. رژیم غذایی حاوی چربی زیاد می‌تواند شرایط موجود کبد را بدتر کند.

 

بیماری کلیوی. کلیه ها به متابولیسم پروتئین کمک می کنند و رژیم کتو ممکن است آنها را بیش از حد تحت فشار قرار دهد (میزان مصرف توصیه شده فعلی برای پروتئین به طور متوسط ۴۶ گرم در روز برای زنان و ۵۶ گرم برای مردان است).

 

یبوست. برنامه لاغری کتوژنیک مقدار کمی از غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات را شامل می شود.

 

خلق و خوی دمدمی و نوسانات خلقی. مغز برای عملکرد درست به قند حاصل از کربوهیدرات های سالم نیاز دارد. رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است باعث سردرگمی و تحریک پذیری شوند.

 

اگر بدون مشورت با یک متخصص تغذیه اقدام به پیروی از این رژیم کنید، تعداد این عوارض حتی شاید بیشتر شود. شاید رژیم کتوژنیک برای بعضی از کسانی که در کاهش وزن با روش‌های دیگر موفق نبوده اند، گزینه‌ مناسبی باشد. نسبت دقیق چربی، کربوهیدرات و پروتئینی که برای حفظ یا رسیدن به سلامتی مورد نیاز است در بین افراد به دلیل ساختار ژنتیکی و ترکیب بدن آنها متفاوت می باشد. بنابراین، اگر تصمیم به شروع رژیم کتوژنیک دارید، با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید. پزشک پس از شروع رژیم، تغییرات بیوشیمیایی را از نزدیک تحت نظر قرار داده و یک برنامه غذایی متناسب با شرایط سلامتی تان تنظیم می کند.

بیشتر بخوانید :

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 20:01

در واقع روش های جوانسازی صورت در سه دسته قرار دارند که عبارتند از:

روش های تهاجمی مانند انواع جراحی های پلاستیک و زیبایی؛

روش های کم تهاجمی مانند هایفوتراپی، تزریق بوتاکس، تزریق ژل، اندولیفت و …؛

روش های جوانسازی پوست در منزل و استفاده از کرم های ضد چروک؛

روش های تهاجمی اصولا هزینه زیادی دارند و نیاز به بستری شدن دارند و همچنین عوارض و دوره نقاهت نیز دارند. اما روش های غیرتهاجمی کم خطرتر و ایمن تر هستند. به طور کلی تا زمانی که بتوان با روش های کم تهاجمی جوانسازی را انجام داد روش های جراحی توصیه نمی شود.

سعی ما در کلینیک تخصصی قوی سفید همیشه بر این بوده که ایمن ترین و جدیدترین متد جوانسازی صورت را برای مراجعین عزیز تدارک ببینیم. از جمله روش های کم تهاجمی جوانسازی پوست که در این کلینیک ارائه می شود عبارتند از:

لیزر اندولیفت

لیزر اندولیفت یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست صورت است. در این روش، فیبر بسیار نازکی وارد لایه های عمقی پوست می شود؛ این فیبر با استفاده از اشعه مادون قرمز باعث تحریک کلاژن سازی پوست و ذوب شدن چربی های اضافی پوست می شود. با این روش شاهد جوانسازی و سفتی پوست صورت خواهیم بود.

از جمله کاربردهای لیزر اندولیفت عبارتند از:

زاویه ‌سازی فک و صورت؛

سفت شدن پوست گردن؛

کاهش چین و چروک عمیق خطوط خنده؛

از بین بردن چربی های موضعی به ویژه در غبغب؛

هایفوتراپی

در این روش از امواج اولتراسوند (امواجی که در دستگاه سونوگرافی استفاده می شود) برای تحریک کلاژن سازی پوست، قوام و سفتی پوست و همچنین از بین بردن چین و چروک های پوست استفاده می شود.

هایفوتراپی برای افرادی که دچار افتادگی پوست خفیف تا متوسط هستند و در سنین بین 30 تا 75 سالگی هستند، مناسب است.

از جمله کاربردهای هایفوتراپی عبارتند از:

کاهش چین و چروک پوست؛

برطرف کردن افتادگی و شل شدگی پوست ناحیه گردن و غبغب؛

لیفت گونه ‌ها، ابروها و پلک ‌ها؛

بهبود وضعیت خط چانه؛

سفت کردن پوست صورت؛

لیفت گردن؛

اصلاح طرح لبخند؛

تزریق فیلر

یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روش های تزریق جوانسازی صورت تزریق ژل یا فیلر است. فیلرها می توانند باعث حجم دهی منطقه تزریق شده شوند

فیلرهایی که امروزه از آنها استفاده می شود از جنس هیالورونیک اسید هستند و از آنجا که در پوست انسان این ماده یافت می شود هیچ عارضه یا خطری ایجاد نمی کنند

از جمله کاربردهای تزریق فیلر برای جوانسازی پوست عبارتند از:

تزریق بوتاکس

یکی دیگر از روش های پرطرفدار جوانسازی پوست صورت تزریق بوتاکس است. بوتاکس در واقع نوعی سم است که باعث فلج شدن عضلات و از بین رفتن چین و چروک پوست تا حد زیادی می شود.

از جمله کاربردهای تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست عبارتند از:

از بین بردن چین و چروک صورت (چین و چروک پیشانی، دور چشم و دور لب)

لیفت ابروها؛

بالا بردن گوشه های لب؛

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 92 تاريخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401 ساعت: 19:56

همانطور که گفتیم انواع مختلفی از غذاهای رژیمی برای شام وجود دارد. اما تناسب اندام و نیازهای هر فرد با دیگری متفاوت است. برخی به دنبال شام رژیمی برای بدنسازی می روند و برخی دیگر برای کاهش وزن و لاغری. برای برخی نیز تهیه فوری یک غذای رژیمی از همه مهم تر است. در ادامه با انواع غذای رژیمی مناسب برای وعده شام آشنا شوید و طبق نیازهای شخصی مورد مناسب را برای خودتان انتخاب کنید.

سالاد رژیمی برای شام

یکی از پرطرفدارترین انواع غذای رژیمی، سالادها هستند. سالاد یک گزینه مناسب است که می توان از آن به عنوان شام رژیمی استفاده کرد. اما یکی از مشکلاتی که در این نوع از غذاهای رژیمی وجود دارد این است که مواد تشکیل دهنده سالادها به خوبی با یکدیگر ترکیب نمی شوند و این امر باعث می شود که فرد پس از مدتی باز احساس گرسنگی داشته باشد. در تهیه سالاد به عنوان یک غذای رژیمی برای شام باید توجه داشته باشید که دارای پروتئین و فیبر باشد.

سوپ رژیمی برای شام

سوپ ها جزو انواع غذاهای نرم و آبکی هستند که محبوبیت زیادی هم دارند. انواع سوپ ها به عنوان یک غذای سبک و رژیمی مصرف می شوند. انواع مختلفی از سوپ ها وجود دارند از جمله:

سوپ جو

سوپ ورمیشل

سوپ پیاز

سوپ سبزیجات

شام رژیمی فوری

اغلب افرادی هستند که قصد دارند از غذای رژیمی برای شام استفاده کنند اما دستور پخت های سخت و طولانی باعث می شودکه آنها از تصمیم خود منصرف شوند. اما با استفاده از شام رژیمی فوری می توانید به سادگی به هدف خود برسید و یک غذای سالم را انتخاب کنید.

شام رژیمی سیر کننده

باورهای غلط در مورد انواع رژیم های کاهش وزن و یا خوردن وعده شام باعث شده است افرادی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند نتوانند در این مسیر پیشرفت کنند. اکثر این افراد فکر می کنند که باید وعده غذایی شام را حذف کنند زیرا این امر باعث کاهش وزن سریع می شود. اما این یک باور غلط است. زیرا ترس از گرسنگی باعث می شود که هیچ وقت به وزن دلخواه خود نرسند.

باید در نظر داشته باشید که نباید هیچ وعده غذایی حذف شود. بلکه توصیه می شود که در طول روز از میان وعده ها نیز استفاده کنید. همچنین میزان کالری مصرفی در هر وعده را باید با توجه به سوخت و ساز و انرژی مورد نیاز بدنتان تعیین کرده و مصرف کنید. این امر بدین معناست که باید در وعده غذایی آخر از یک شام رژیمی ایرانی و سیر کننده استفاده کنید.

شام رژیمی برای ورزشکاران

به جز افرادی که به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند، افراد دیگری همچون ورزشکاران نیز از غذاهای رژیمی و شام رژیمی پروتئینی پیروی می کنند. افرادی که به طور حرفه ای یک ورزش و یا ورزش های بدنسازی را دنبال می کنند مجبورند که به وعده آخر در هر روز توجه ویژه ای داشته باشند و از یک شام رژیمی برای ورزشکاران استفاده کنند. به خصوص افرادی که مشغول رشته های  بدنسازی و عضله سازی هستند نیاز دارند که از یک شام رژیمی بدنسازی برای رشد عضلات و تحلیل نرفتن ماهیچه هایشان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید : رژیم لاغری اصولی 

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 20:54

تزریق بوتاکس در واقع برای اهداف زیر انجام می شود:

کنترل اسپاسم ماهیچه ها؛

درمان تعریق شدید زیر بغل؛

رفع چین و چروک صورت؛

در این نوشتار قصد داریم به سومین کاربرد بوتاکس یعنی رفع چین و چروک و کاربری زیبایی آن بپردازیم. بوتاکس آرایشی حاوی نوعی سم به نام بوتولینوم نوع A، سدیم کلراید و آلبومین انسانی است.

از بوتاکس پیشانی به منظور از بین بردن خطوط اخم به طور موقت استفاده می شود؛ خطوط اخم بین ابروها و پیشانی تشکیل می شوند و باعث می شود که چهره شما خسته و عصبانی به نظر برسد.

طریقه تزریق بوتاکس پیشانی

پوست صورت بسیار ظریف است و اصولا پس از سن 25 سالگی به تدریج شاهد چین و چروک های ظریفی روی پوست صورتمان می شویم. برخی از افراد به این چین و چروک ها بی اعتنا هستند و پس از عمقی شدن آنها به فکر راه چاره می افتند که شاید در آن زمان، درمان سخت تر باشد اما در صورتی که در سنین پایین تر و با روش های ساده تری مثل تزریق بوتاکس می توان چین و چروک های صورتی را تا حد زیادی از بین برد. بوتاکس پیشانی یکی از پرطرفدارترین روش های جوانسازی پوست صورت است که به منظور از بین بردن خطوط پیشانی و اخم از آن استفاده می شود.

در این روش دکتر زیبایی با تزریق ماده بوتاکس به ناحیه پیشانی، ماهیچه های این بخش را بی حس و فلج می کند و به مرور این ماده توسط ماهیچه ها و عضلات پیشانی جذب می شود و تا مدتی از انقباض ماهیچه ها و ایجاد چین و چروک در این ناحیه جلوگیری می کند

مراحل تزریق بوتاکس به پیشانی به شرح زیر است:

ناحیه ای که قرار است تزریق در آن انجام شود به طور کامل تمیز و استریل می شود، همچنین در صورت نیاز ممکن است ناحیه با پماد بی حسی موضعی، بی حس شود (البته درد تزریق بوتاکس بسیار جزئی و قابل تحمل است؛ بنابراین در اکثر مواقع نیازی به بی حس کردن ناحیه نیست).

پزشک حجم مشخصی از ماده بوتاکس را با یک سرنگ بسیار ظریف به نقاط لازم تزریق می کند.

ماندگاری بوتاکس پیشانی چقدر است؟

میزان چین و چروک های عمیق و همچنین محل و میزان تزریق در مدت زمان ماندگاری بوتاکس تاثیرگذار است؛ اما به طور کلی ماندگاری بوتاکس حدود 6 ماه است.

بیشتر بخوانید :

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 20:40

فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر به بینی یک نوع روش زیبایی بدون جراحی است که با نام های رینوپلاستی غیرجراحی و یا رینوپلاستی مایع هم شناخته می شود. در این روش با تزریق ژل و مایع پر کننده (فیلر) به زیر پوست بینی می توان شکل بینی را به طور موقت تغییر داد و باعث زیبایی آن شد.

اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت، دو مورد از موثرترین ترکیبات هستند که برای تزریق و اصلاح فرم بینی استفاده می شوند؛ هر دو این مواد باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شوند که بلوک های سازنده پوست هستند.

ژل دارای اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک که یک ماده طبیعی است و در بدن وجود دارد، باعث حفظ رطوبت زیر پوست می شود و آبرسانی را بهبود می بخشد. از این نوع ژل برای کاهش فرو رفتگی در قسمت های مختلف صورت (رفع خط اخم، خط لبخند، خطوط پنجه کلاغی، حجیم کردن گونه، از بین بردن جای جوش و لیفت بینی) استفاده می کنند.

از انواع برند های تجاری ژل که بر پایه اسید هیالورونیک هستند، می توان موارد زیر را نام برد:

  • Captique
  • Estielis
  • Restylane
  • Elevess
  • Perlane
  • Prevelle
  • Puragen
  • Hylaform

ژل دارای کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت هم به طور طبیعی در بدن (استخوان ها) وجود دارد و برای چین و چروک های تقریباً شدید مانند خطوط روی بینی و همینطور برای حجم دهی در قسمت های مختلف صورت به کار می رود. در تولید این ژل از هیچ گونه فرآورده حیوانی استفاده نشده و به همین جهت احتمال ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می کند.

معروف ترین برند تجاری ژل که بر پایه کلسیم هیدروکسی لپاتیت می باشد، radiesse نام دارد.

بیشتر بخوانید :

تزریق ژل لب قلوه ای

قیمت فیلر بینی

درباره هزینه و قیمت فیلر بینی، نمی توان یک هزینه مشخص و واحد تعیین کرد چرا که قیمت تزریق فیلر بر اساس نوع ژل، مقدار مورد نیاز برای تزریق و شدت مشکلات ظاهری و اصلاح بینی متفاوت می باشد.

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

بیشتر فیلرهایی که برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرند موقتی بوده و پس از گذشت مدت زمانی جذب بدن می شوند. البته فیلرهای دائمی هم وجود دارند که بنا به توصیه پزشکان هرگز نباید از آن ها استفاده کرد چرا که عوارض بسیاری در پی دارد. در هر صورت فیلرهای موقت بینی با توجه به نوع ژل از 6 الی 18 ماه ماندگاری دارند.

منبع : https://www.ghooiesefid.com/

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 20:38

در گذشته استفاده از کلاژن برای حجیم سازی لب ها بسیار رایج بود اما به دلیل عوارضی که داشت و از آنجا که نتایج غیرقابل بازگشت بود استفاده از آن به مرور کمتر و کمتر شد. در عوض امروزه پزشکان از هیالورونیک اسید (HA) که نوعی ماده طبیعی است و در بدن انسان هم یافت می شود برای حجم دهی به لب ها استفاده می کنند. این روش یک روش موقتی است و در صورتی که توسط یک پزشک متبحر این عمل انجام شود بدون هیچ گونه عارضه ای است.

رایج ترین انواع فیلر لب مورد استفاده عبارتند از: فیلر لب ژوویدرم، ژل لب نورامیس، فیلر لب رووفیل، ژل لب پرنسس، فیلر لب رستیلن، ژل لب آلیاکسین، فیلر لب الانسه، ژل لب ریوانس و

در ادامه درباره چند نمونه از رایج ترین انواع فیلر لب بیشتر صحبت خواهیم کرد:

ژل ژوویدرم (Juvederm)

یکی از برندهای پرکننده های پوستی که امروزه پزشکان از آن استفاده می کنند و بر پایه هیالورونیک اسید نیز ساخته شده است ژوویدرم است که خود نیز شامل چند نوع محصول است که عبارتند از:

Juvederm Voluma XC : باعث افزایش حجم زیر پوست می شود و بیشتر برای تزریق ژل گونه از آن استفاده می شود.

Juvederm Vollure XC و Juvederm XC : از این نوع فیلر ژوویدرم به منظور جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک های اطراف دهان و بینی استفاده می شود.

Juvederm Volbella XC و Juvederm Ultra XC : برای حجم دهی به لب ها استفاده می شود و در واقع منظور از فیلر لب ژوویدرم همین نوع است.

بشیتر بخوانید :

ژل پرفکتا

فیلر لب پرفکتا یکی از ایمن ترین و استانداردترین انواع ژل لب موجود در بازار است که بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده است. از این نوع فیلر برای آبرسانی و جوانسازی پوست، کاهش چین و چروک ها و حجم دهی استفاده می شود.

دوام فیلر لب پرفکتا که ساخت کشور فرانسه است حدود 18 ماه است در حالی ماندگاری اکثر برندها حدود 6 ماه است.

ژل رووفیل

ژل لب رووفیل نوعی فیلر لب کره ای است که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده است. ماندگاری ژل لب رووفیل نسبتا بالا است و حدود 12 ماه می باشد که البته این مدت زمان به نسبت نوع پوست و حجم تزریق شده می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

ژل رستیلن (Restylane)

یکی دیگر از پرکننده های پوستی که با پایه هیالورنیک اسید ساخته شده است رستیلن است. از برند رستیلن برای از بین بردن چین و چروک های صورت و همچنین حجم دهی به لب ها استفاده می شود.

ژل بلترو (Belotero)

از ژل بلترو که حالت نرم و چسبناک دارد به منظور ژل خط خنده و از بین بردن چین و چروک های اطراف دهان استفاده می شود. همچنین از این ژل برای بزرگ تر کردن لب ها نیز استفاده می شود.

 ژل تئوسیال (Teosyal)

یکی دیگر از پرکننده های اسید هیالورونیک، تئوسیال است. در این ژل از یک فناوری به نام هیالورونیک اسید انعطاف پذیر (RHA) استفاده می شود. در واقع این فیلر به کشیدگی عضلات و اندامی که تزریق انجام می شود کمک می کند.

ژل نیوویا (Neauvia)

این فیلر ساخت کشور ایتالیا است و در کشور ما نیز از این ژل به منظور حجم دهی به لب ها استفاده می شود.

منبع : قوی سفید

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 187 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 20:20

بهترین و اولین قدم برای داشتن وزن ایده آل و سبک زندگی سالم، مشاوره با یک مشاور یا متخصص تغذیه است. تمامی عادت ها، سوالات و خواسته های خود را با پزشک در میان بگذارید تا بهترین برنامه غذایی رژیم لاغری اصولی را در اختیارتان قرار دهد. در جلسه مشاوره می توانید سوالات زیر را بپرسید.

وزن یا BMI (شاخص توده بدنی) مناسب برای من چند است؟

کاهش وزن می تواند مشکلات سلامت من را برطرف کند؟

چه نوع ورزشی یا چه حد از ورزش کردن سلامت من را به خطر می اندازد؟

آیا داروهایی که مصرف می کنم باعث چاقی می شوند؟ آیا ممکن است این داروها کاهش وزن را برای من دشوار کنند؟

اگرچه چیزی به اسم بهترین رژیم لاغری دنیا وجود ندارد، اما باید برنامه ای را پیدا کنید که با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد و شما را تشویق کند که حتی پس از لغزش های کوچک به راه خود ادامه دهید. با بررسی ۸ ویژگی کلیدی ذکر شده در بالا می توانید صحت ادعاهای بازاریابی را بسنجید. سپس برنامه ای را پیدا کنید که با توجه به عادت های شخصی تان در مدت زمان معقول شما را به وزن ایده آلتان برساند.

رژیم لاغری سیرا؛ یک رژیم لاغری اصولی و بی ضرر

حال که درباره اصول و ویژگی های بهترین رژیم لاغری آشنا شدید؛ وقت آن رسیده که با ویژگی های رژیم اپلیکیشن لاغری سیرا هم آشنا شوید. از جمله ویژگی های رژیم سیرا عبارتند از:

در رژیم لاغری سیرا میزان مواد غذایی مورد نیاز هر فردی بر اساس فاکتورهای مختلفی مثل سن، قد، وزن، جنسیت و سطح فعالیت روزانه وی تعیین می شود.

به شما یک رژیم لاغری اصولی و صحیح در کنار ورزش های مناسب برای لاغری را ارائه می دهد.

در این رژیم با مواد غذایی بسیار ساده می توانید انواع غذای رژیمی را طبخ کنید و میل کنید.

رژیم سیرا به هیچ عنوان پرهزینه و زمان بر نیست.

سیرا رژیم لاغری را به صورت آنلاین و اینترنتی به شما ارائه می دهد و در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با مرکز پشتیبانی در ارتباط باشید.

اپلیکیشن لاغری و تناسب اندام سیرا برای اثبات ادعاهای خود یک هفته اشتراک رایگان و رژیم لاغری اصولی رایگان به کاربران خود ارائه می دهد.

سیرا بعد از کاهش وزن نیز شما را تنها نمی گذارد و با ارائه برنامه رژیم تثبیت وزن به شما لاغری بدون بازگشت را به ارمغان می آورد

با رژیم های لاغری سیرا به هیچ عنوان احساس گرسنگی نخواهید داشت؛ زیرا علاوه بر وعده های اصلی، میان وعده های کم کالری و سیرکننده را برای شما در نظر گرفته است.

هیچ کدام از گروه های غذایی در برنامه رژیم لاغری سیرا حذف نشده است؛ بنابراین به هیچ عنوان نگران کمبود ویتامین e در رژیم لاغری و سایر ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی نباشید.

بیشتر بخوانید : رژیم کتوژنیک چیبست؟  

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 22 شهريور 1401 ساعت: 20:15

فیلر لب چیست؟

پروتز لب نوعی عمل زیبایی است که باعث پرتر و حجیم تر شدن لب ها می شود. امروزه از انواع پر کننده های پوستی برای بزرگ کردن لب ها استفاده می کنند که رایج ترین آنها فیلرها می باشند که ساخته شده از اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن انسان یافت می شود، بنابراین با حداقل تهاجم و خطر باعث حجیم تر شدن لب ها می شود. قبل از اینکه استفاده از فیلرها ترویج پیدا کند پزشکان از کلاژن به عنوان پرکننده پوستی استفاده می کردند؛ اما امروزه با روی کار آمدن فیلرها که گزینه های ایمن تری هستند استفاده از این کلاژن ها خیلی کم شده است.

سایر روش های حجیم کردن لب ها تزریق چربی و ایمپلنت است که امروزه به ندرت از این روش ها استفاده می شود زیرا نتایج اینگونه روش ها غیرطبیعی است و ممکن است همراه با عوراض جانبی باشند.

در گذشته استفاده از کلاژن برای حجیم سازی لب ها بسیار رایج بود اما به دلیل عوارضی که داشت و از آنجا که نتایج غیرقابل بازگشت بود استفاده از آن به مرور کمتر و کمتر شد. در عوض امروزه پزشکان از هیالورونیک اسید (HA) که نوعی ماده طبیعی است و در بدن انسان هم یافت می شود برای حجم دهی به لب ها استفاده می شود. این روش یک روش موقتی است و در صورتی که توسط یک پزشک متبحر این عمل انجام شود بدون هیچ گونه عارضه ای است.

رایج ترین انواع فیلر لب مورد استفاده عبارتند از: فیلر لب ژوویدرم، ژل لب نورامیس، فیلر لب رووفیل، ژل لب پرنسس، فیلر لب رستیلن، ژل لب آلیاکسین، فیلر لب الانسه، ژل لب ریوانس و

بیشتر بخواندی :

معرفی انواع روش های تزریق ژل لب

انواع روش های تزریق فیلر لب بسیار متفاوت است که با توجه به سلیقه شخصی شما و توقعی که از مقدار حجیم شدن لب ها پس از تزریق دارید، دکتر زیبایی از یکی از روش های زیر استفاده می کند:

تزریق فیلر لب به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که با توجه به سلیقه و حجم مورد نظر خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه مهمترین و معروف ترین مدل های تزریق فیلر لب را نام میبریم که عبارتند از:

تزریق ژل لب عروسکی یا باربی؛

تزریق فیلر لب مدل روسی؛

ژل لب مدل سه دکمه ای؛

تزریق فیلر لب طبیعی؛

تزریق ژل لب مدل قلوه ای؛

تزریق ژل لب مدل چاک دار؛

تزریق فیلر لب مدل صدف؛

تزریق فیلر لب مدل گرد؛

ژل لب مدل هالیوودی؛

تزریق فیلر لب مدل کمان؛

منبع : کلینیک قوی سفید

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 22 شهريور 1401 ساعت: 19:50

از آنجایی که رژیم کتو نیاز به چربی بالایی دارد، دنبال کنندگان این برنامه باید در هر وعده، غذاهای چرب بخورند. هر ۲۰۰۰ کالری در روز، ۱۶۵ گرم چربی، ۴۰ گرم کربوهیدرات و ۷۵ گرم پروتئین را شامل می شود. با این حال، نسبت دقیق این مواد غذایی به نیازهای خاص شما بستگی دارد.

بیشتر چربی‌ های غیراشباع سالم در این برنامه غذایی مجاز هستند؛ مانند:

آجیل (بادام، گردو)

حبوبات

لبنیات پرچرب

ماست یونانی

گوشت قرمز

ماهی

آووکادو

روغن زیتون

تخم مرغ

اما چربی های اشباع شده مثل روغن ها (پالم، نارگیل) و انواع کره به مقدار زیاد توصیه می شوند.

پروتئین هم بخشی از لیست غذاهای برنامه کتوژنیک است اما معمولاً بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو و بیکن تمایز قائل نمی شود.

شاید برایتان سوال باشد که آیا میوه ها و سبزیجات نیز در این رژیم جایگاهی دارند یا خیر. همه میوه ها منبع سرشار از کربوهیدرات تلقی می شوند اما می توانید میوه های ریز مانند توت را به مقدار کم میل نمایید. ماجرا درمورد سبزیجات هم به همین صورت است و این رژیم به سبزیجات برگدار (مانند کلم پیچ، چغندر سوئیس، اسفناج)، گل کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، فلفل دلمه ای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس، و کدوهای تابستانی محدود می شود. یک فنجان بروکلی خرد شده حدود شش کربوهیدرات دارد.

بیشتربخوانید :

غذاهای محدود یا ممنوعه در برنامه غذایی کتوژنیک

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد یا مصرف آنها باید محدود شود شامل غذاهای نشاسته ای و پر کربوهیدرات است؛ مانند:

محصولات تنوری مثل کیک

شیرینی ها

پاستا

برنج

غلات صبحانه

سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی، ذرت، نخود و لوبیا

میوه هایی که شکر زیادی دارند

آبجو (مگر اینکه کم کربوهیدرات باشد)

منبع : سیرا

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 20:43

علت انواع جوش بدن و صورت مسدود شدن فولیکول های مو است. این فولیکول ها ممکن است با چربی ها یا سلول های مرده مسدود شوند و یا به دلایل هورمونی دچار گرفتگی شوند. شایع ترین علت مسدود شدن فولیکول های مو افزایش بیش از حد چربی طبیعی پوست (سبوم) است که خود را به شکل آکنه نشان می دهد. البته عوامل دیگری نیز در ایجاد جوش نقش دارند که عبارتند از:

استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت

استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت و نامرغوب باعث مسدود شدن منافذ پوست و در نهایت ایجاد آکنه می شود. البته ممکن است به دلیل ناسازگاری لوازم آرایشی با نوع پوست هم شاهد ایجاد جوش و آکنه باشیم. بنابراین حتما در انتخاب کرم آرایشی متناسب نوع پوست خود دقت داشته باشید. همچنین در زمان خرید لوازم آرایشی به تاریخ انقضای این مواد دقت کنید و  برای پاک کردن آرایش از پاک کننده های مناسب استفاده کنید که در عین حال که رطوبت پوست شما را حفظ می کند، اثرات مواد آرایشی را به طور کامل از بین ببرد.

ابتلا به برخی بیماری ها و استفاده از داروهای خاص

یکی از دلایل ایجاد جوش مصرف داروهای هورمونی و داروهای اعصاب و روان است. همچنین برخی بیماری ها هم می توانند باعث بروز جوش در صورت، سینه، کمر و بازوها شوند. برای مثال یکی از نشانه های ایجاد جوش باسن مشکلات هورمونی به خصوص در آقایان است.

استعمال دخانیات

کشیدن سیگار و قلیان هم می تواند علت ایجاد جوش در بزرگسالان باشد.

رژیم غذایی نامناسب

اگر دائما از غذاهای چرب و شیرین مانند غذاهای فست فودی، شیرینی جات و شکلات استفاده می کنید منتظر ایجاد جوش در صورت یا بدن خود باشید.

بیشتر بخوانید : درمان جوش

آلودگی ‌های محیطی

اصولا آلودگی های محیطی به خودی خود نمی توانند باعث ایجاد جوش شوند. بلکه اصولا از طریق جای جوش، زخم باز و … وارد منافذ پوست می شوند که در نهایت باعث ایجاد جوش و التهاب می شوند.

عوامل ژنتیکی

در صورتی که والدین شما جوش یا آکنه دارند، احتمال اینکه بدن یا صورت شما هم جوش بزند بسیار زیاد است.

تغییرات هورمونی در زمان بلوغ

همان طور که گفتیم آکنه در هر سنی ممکن است ایجاد شود اما در سنین نوجوانانی این مشکل پوستی بیشتر دیده می شود. تغییرات هورمونی و افزایش تولید سبوم در نوجوانان باعث ایجاد جوش می شود.

مشکلات و تغییرات هورمونی در زنان

احتمال ایجاد جوش در زنان بسیار بیشتر از مردان است؛ زیرا تغییرات هورمونی در خانم ها بیشتر از آقایان است. معمولا مواردی مثل عادت ماهانه، زایمان، بارداری و برخی بیماری های زنانه مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک از دلایل اصلی ایجاد جوش در زنان است.

استرس

افرادی که دائما در موقعیت های پراسترس و تنش زا قرار دارند بیشتر در معرض ایجاد جوش و آکنه هستند. زیرا در این شرایط هورمون کورتیزول افزایش پیدا می کند که باعث تحریک غدد پوستی و بالا رفتن سطح چربی پوست می شود.

عدم رعایت بهداشت و نظافت پوست

در صورت عدم مراقبت از پوست جوش اولین عارضه پوستی است که ایجاد می شود. منظور ما از رعایت بهداشت و نظافت پوست شست و شوی صورت با شوینده های مخصوص پوست است.

منبع : https://www.ghooiesefid.com/

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 104 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 20:11

رژیم سم زدایی (رژیم دیتاکس)، رژیمی کوتاه مدت برای پاکسازی بدن است. این رژیم اصولا شامل دوره ای روزه داری است که برنامه غذایی آن نیز محدود به میوه، سبزیجات، آبمیوه و آب است.

سم زدایی گاهی با استفاده از مکمل ها، گیاهان، پاک کننده های روده و انواع چای انجام می شود. رژیم دیتاکس با روزه بودن به بدن استراحت می دهد و روده برای از بین بردن مواد سمی تحریک می شود. سموم بدن از طریق ادرار و تعریق دفع می شوند و این دفع سموم منجر به بهبود گردش خون می شود.

رژیم دیتاکس در واقع مواد مغذی سالم برای بدن را تامین می کند و منجر به بهبود مشکلات بدن مانند چاقی، بیماری های خود ایمنی، مشکلات گوارشی، التهاب، نفخ، آلرژی و خستگی مزمن می شود.

شایان ذکر است که متخصصین تغذیه ادعا دارند که انواع رژیم دیتاکس ریشه علمی ندارند و معتقد هستند که در برخی موارد نتیجه عکس دارد. در هر صورت ما در این سری از مقالات اپلیکیشن تناسب اندام سیرا قصد داریم به طور مفصل درباره رژیم سم زدایی و مزایا و معایب آن صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

رژیم دیتاکس انواع مختلفی دارد که از جمله رایج ترین آنها عبارتند از:

رژیم سم زدایی با چای

 در این نوع رژیم دیتاکس از ترکیب چندین نوع چای استفاده می شود که ادعا می شود همه آنها منجر به پاکسازی سموم بدن می شوند.

رژیم سم زدایی سه روزه

 در طی رژیم سم زدایی ۳ روزه افراد با مصرف چای و اسموتی بدن خود را پاکسازی می کنند. البته به غیر از مایعات می توان از میوه ها و سبزیجات نیز در طول این سه روز استفاده کرد.

رژیم سم زدایی پنج روزه

در رژیم سم زدایی ۵ روزه استفاده از قند کاملا ممنوع است و مصرف میوه و سبزیجات در طول این ۵ روز توصیه می شود. در این رژیم توصیه می شود که پس از خوردن هر وعده غذایی ۷ دقیقه پیاده روی داشته باشید. در روزهای پایان این نوع رژیم دیتاکس نیز باید کالری دریافتی از طریق اسموتی تامین شود و گوشت از رژیم حذف شود.

رژیم سم زدایی ده روزه

 رژیم سم زدایی ده روزه ادعا دارد که یک رژیم سم زدایی برای لاغری است و بدن را از حالت استپ وزنی خارج می کند. اصولا افراد در هفته اول این رژیم، کاهش وزن چشم گیری را تجربه می کنند اما باید بدانید که این کاهش وزن به آب بدن و ذخایر کربوهیدرات برمی گردد.

رژیم سم زدایی ۷ روزه با اسموتی

در طول این هفت روز افراد تنها اجازه دارند از اسموتی به عنوان غذا استفاده کنند که همین کار باعث پاکسازیی و سم زدایی کل بدن می شود.

بیشتر بخوانید :

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 20:37

امروزه از انواع فیلر به منظور از بین بردن چین و چروک صورت و جوانسازی پوست استفاده می شود. تزریق ژل خط خنده یکی از کاربردهای فیلرهای جوانساز است که برای رفع خط خنده (SmileLine) از آن استفاده می شود.

خط لبخند خطی عمیق است که از نواحی کناری بینی و دهان تشکیل می شود و باعث جدا شدن لب ها از گونه ها می شود که تاثیر منفی در زیبایی چهره و شادابی چهره دارد. از بین بردن خطوط خط لبخند محدودیت سنی ندارد و هر فردی در هر سنی بخواهد می تواند با تزریق ژل خط لبخند نسبت به از بین بردن آن اقدام کند.

مراقبت های قبل از تزریق خط خنده

 

در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید یا از داروی خاصی استفاده می کنید، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

چنانچه به ماده خاصی آلرژی دارید یا قبلا در اثر تزریق فیلر دچار حساسیت شده اید، پزشک خود را در جریان بگذارید.

حداقل یک هفته قبل از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید.

حداقل یک هفته قبل از تزریق از مصرف نوشیدنی های الکل دار و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

در روز مراجعه به کلینیک برای تزریق ژل صورتتان بدون آرایش باشد.

بیشتر بخوانید :

مراقبتهای بعد از فیلر خط خنده

 

برای جلوگیری از ورم بعد از تزریق ژل خط خنده یا کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید.

در صورت تجویز داروی خاصی توسط پزشک حتما آنها را به موقع مصرف کنید.

حداقل تا یک روز پس از تزریق از مواد آرایشی استفاده نکنید.

تا زمانی که پزشک شما اجازه نداده است از رفتن به استخر، سونا و حمام طولانی مدت پس از تزریق خودداری کنید.

از ماساژ و گرم کردن ناحیه تزریق شده خودداری کنید.

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل خط خنده تا 48 ساعت باید به نحوی باشد که سرتان بالاتر از بدنتان قرار گیرد.

تا یک هفته پس از تزریق از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.

تا سه روز پس از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید.

تا یک هفته پس از تزریق از انجام فعالیت های بدنی سنگین خودداری کنید.

منبع : کلینیک قوی سفید

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 193 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 20:23

امروزه از انواع فیلر به منظور از بین بردن چین و چروک صورت و جوانسازی پوست استفاده می شود. تزریق ژل خط خنده یکی از کاربردهای فیلرهای جوانساز است که برای رفع خط خنده (SmileLine) از آن استفاده می شود.

خط لبخند خطی عمیق است که از نواحی کناری بینی و دهان تشکیل می شود و باعث جدا شدن لب ها از گونه ها می شود که تاثیر منفی در زیبایی چهره و شادابی چهره دارد. از بین بردن خطوط خط لبخند محدودیت سنی ندارد و هر فردی در هر سنی بخواهد می تواند با تزریق ژل خط لبخند نسبت به از بین بردن آن اقدام کند.

مراقبت های قبل از تزریق خط خنده

 

در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید یا از داروی خاصی استفاده می کنید، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

چنانچه به ماده خاصی آلرژی دارید یا قبلا در اثر تزریق فیلر دچار حساسیت شده اید، پزشک خود را در جریان بگذارید.

حداقل یک هفته قبل از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید.

حداقل یک هفته قبل از تزریق از مصرف نوشیدنی های الکل دار و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

در روز مراجعه به کلینیک برای تزریق ژل صورتتان بدون آرایش باشد.

بیشتر بخوانید :

مراقبتهای بعد از فیلر خط خنده

 

برای جلوگیری از ورم بعد از تزریق ژل خط خنده یا کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید.

در صورت تجویز داروی خاصی توسط پزشک حتما آنها را به موقع مصرف کنید.

حداقل تا یک روز پس از تزریق از مواد آرایشی استفاده نکنید.

تا زمانی که پزشک شما اجازه نداده است از رفتن به استخر، سونا و حمام طولانی مدت پس از تزریق خودداری کنید.

از ماساژ و گرم کردن ناحیه تزریق شده خودداری کنید.

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل خط خنده تا 48 ساعت باید به نحوی باشد که سرتان بالاتر از بدنتان قرار گیرد.

تا یک هفته پس از تزریق از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.

تا سه روز پس از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید.

تا یک هفته پس از تزریق از انجام فعالیت های بدنی سنگین خودداری کنید.

منبع : کلینیک قوی سفید

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 153 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 20:23

امروزه از انواع فیلر به منظور از بین بردن چین و چروک صورت و جوانسازی پوست استفاده می شود. تزریق ژل خط خنده یکی از کاربردهای فیلرهای جوانساز است که برای رفع خط خنده (SmileLine) از آن استفاده می شود.

خط لبخند خطی عمیق است که از نواحی کناری بینی و دهان تشکیل می شود و باعث جدا شدن لب ها از گونه ها می شود که تاثیر منفی در زیبایی چهره و شادابی چهره دارد. از بین بردن خطوط خط لبخند محدودیت سنی ندارد و هر فردی در هر سنی بخواهد می تواند با تزریق ژل خط لبخند نسبت به از بین بردن آن اقدام کند.

مراقبت های قبل از تزریق خط خنده

 

در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید یا از داروی خاصی استفاده می کنید، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

چنانچه به ماده خاصی آلرژی دارید یا قبلا در اثر تزریق فیلر دچار حساسیت شده اید، پزشک خود را در جریان بگذارید.

حداقل یک هفته قبل از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید.

حداقل یک هفته قبل از تزریق از مصرف نوشیدنی های الکل دار و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

در روز مراجعه به کلینیک برای تزریق ژل صورتتان بدون آرایش باشد.

بیشتر بخوانید :

مراقبتهای بعد از فیلر خط خنده

 

برای جلوگیری از ورم بعد از تزریق ژل خط خنده یا کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید.

در صورت تجویز داروی خاصی توسط پزشک حتما آنها را به موقع مصرف کنید.

حداقل تا یک روز پس از تزریق از مواد آرایشی استفاده نکنید.

تا زمانی که پزشک شما اجازه نداده است از رفتن به استخر، سونا و حمام طولانی مدت پس از تزریق خودداری کنید.

از ماساژ و گرم کردن ناحیه تزریق شده خودداری کنید.

طرز خوابیدن بعد از تزریق ژل خط خنده تا 48 ساعت باید به نحوی باشد که سرتان بالاتر از بدنتان قرار گیرد.

تا یک هفته پس از تزریق از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.

تا سه روز پس از تزریق از مصرف داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید.

تا یک هفته پس از تزریق از انجام فعالیت های بدنی سنگین خودداری کنید.

منبع : کلینیک قوی سفید

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 20 شهريور 1401 ساعت: 20:23

همانطور که انواع رژیم لاغری بسیار متنوع اند، برنامه افزایش وزن نیز می تواند غذاهای متنوعی را در بر بگیرد. اگر پزشک تشخیص دهد که لاغری شما به دلیل بیماری دیگری نیست، و یا اگر بیماری مربوط به لاغری را درمان کردید، به راحتی می توانید وزن خود را افزایش دهید. این کار با افزودن مقدار مشخصی از بعضی خوراکی ها به برنامه غذایی تان انجام می شود.

در این بخش ۷ تا از بهترین غذاهایی را نام می بریم که به افزایش وزن و عضله کمک می کنند:

۱.     شیر

شیر برای دهه های متمادی به عنوان ماده ای برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده می شده است. این نوشیدنی طبیعی توازن خوبی از پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها را در بر دارد و منبع غنی کلسیوم به شمار می رود. کسانی که می خواهند عضله سازی کنند، شیر عالی ترین منبع پروتئین های کازئین و وِی (Whey) است. اگر همراه با حرکات بدنسازی، به خصوص دمبل زدن، شیر بخورید، دیگر به مصرف مکمل های مضر نیازی ندارید.

اسموتی های حاوی شیر خوشمزه ترین راه برای افزودن شیر به رژیم چاقی تان است. برای بالا بردن آسان پروتئین صبحگاهی، سعی کنید ۱ فنجان توت یخ زده، ۱ فنجان شیر ، ۲ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری وانیل (حدود ۲۷۵ کالری) را با هم مخلوط و میل کنید.

۲.     گوشت قرمز

خوردن گوشت قرمز یکی از بهترین روش های چاقی است. مثلا ۱۷۰ گرم گوشت قرمز خالص، ۵ گرم لوسین را در خود جای می دهد. لوسین آمینو اسید کلیدی برای تحریک ساخت پروتئین ماهیچه و افزودن بافت ماهیچه ای است. علاوه بر این، گوشت قرمز یکی از بهترین منابع طبیعی کراتین رژیمی است که بهترین مکمل عضله ساز در جهان به شمار می رود.

برش‌ های چرب ‌تر را انتخاب کنید که کالری بیشتری نسبت به گوشت ‌های بدون چربی دارد. گوشت چربی دار به شما کمک می‌کند کالری اضافی دریافت و در نتیجه، وزن اضافه کنید. هم گوشت ‌های بدون چربی و هم گوشت ‌های چرب منبع عالی پروتئین هستند؛ اما گوشت‌های چرب کالری بیشتری را فراهم می‌کنند که می‌تواند در افزایش وزن شما موثر باشد.

بیشتر بخوانید : رژیم کالری شماری

۳.     سیب زمینی و نشاسته

مصرف سیب زمینی و سایر غذاهای نشاسته دار یکی از راه های به صرفه چاق شدن و افزایش وزن می باشد. حداقل یکی از این منابع سالم کربوهیدرات های نشاسته ای را در رژیم چاقی خود جای دهید.

جو دوسر

ذرت

گندم

سیب زمینی معمولی و سیب زمینی شیرین

لوبیا و حبوبات

۴.     میوه خشک

میوه خشک یک میان وعده پر کالری است که آنتی اکسیدان ها و ریزمغذی ها را نیز برای بدن فراهم می کند. میوه خشک را می توان یکی از خوشمزه ترین گزینه های رژیم غذایی چاقی دانست. همانطور که می دانید، میوه های خشک تنوع بالایی دارند و قند موجود در آن ها می تواند برای بالا بردن وزن عالی باشد. اگرچه بسیاری از مردم تصور می کنند که خشک کردن میوه ها باعث از بین رفتن مواد مغذی آنها می شود، میوه های خشک شامل مقدار زیادی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند

 

ترکیب میوه خشک با یک منبع پروتئینی مانند تکه های گوشت، پنیر یا یک شیک پروتئین وی را امتحان کنید. مخلوط میوه خشک با آجیل و ماست یونانی پرچرب میان وعده خوشمزه ای از آب در آمده و ترکیبی از چربی های سالم، پروتئین و سایر مواد مغذی کلیدی را فراهم می کند.

از خرما غافل نشوید! خرما سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. این خوراکی یکی از دم دستی ترین مواد برای درست کردن یک میان وعده پرکالری می باشد. هسته خرما  را خارج کرده و جای آن را با کره بادام زمینی یا پنیر خامه ای پر نمایید. برای شیرین کردن اسموتی یا سس یک یا دو خرما به آن اضافه کنید.

۵.     شکلات تلخ

شکلات تلخ آنتی اکسیدان و فواید زیادی برای سلامتی دارد. شکلات تلخ با حداقل ۷۰ درصد کاکائو به تنظیم هورمون استرس و سطح قند خون کمک می کند. این ماده همچنین در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، برخی سرطان ها، التهاب، اضطراب و دیابت نوع ۲ موثر است.

مانند سایر غذاهای چرب، شکلات تلخ حجم بالایی از کالری را داراست و با مصرف آن می توان میزان زیادی از کالری را دریافت کرد. هر ۱۰۰ گرم شکلات تلخ تخته ای ۶۰-۷۰ درصد، حدود ۶۰۰ کالری دارد و مملو از ریزمغذی ها و ترکیبات تقویت کننده سلامتی از جمله فیبر، منیزیم و آنتی اکسیدان هاست.

علاوه بر خوردن شکلات تلخ به تنهایی، راه های دیگری برای وارد کردن شکلات تلخ به برنامه غذایی افزایش وزن وجود دارد. صبحانه، دسر، سالاد میوه و هر خوراکی که ممکن است را با پودر یا سس شکلات تزیین کنید. سوپرمارکت ها مملو از محصولات شکلاتی هستند. در هنگام خرید توجه داشته باشید که حداقل از ۷۰ درصد کاکائو و کیفیت بالایی برخوردار باشد.

۶.     اسموتی خانگی

اگر به دنبال رژیم چاقی یک ماهه رایگان هستید، از اسموتی های پروتئین دار خانگی غافل نشوید. اسموتی های پروتئینی یکی از روش های سریع افزایش وزن هستند. بهترین کار این است که خودتان در خانه اسموتی درست کنید زیرا اسموتی های آماده پر از شکر و فاقد مواد مغذی هستند. با این کار، انتخاب طعم و مواد تشکیل دهنده نیز طبق میل خودتان خواهد بود.

منبع : https://www.sira.fit/

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 136 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 20:04

حال که می دانید فیشیال صورت چیست و با مراحل آن نیز آشنا شد؛ شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا این روش درمانی برای هر کسی می تواند مناسب باشد؟

اصولا مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه از دوران بلوغ آغاز می شوند. اما به طور کلی توصیه می شود که فیشیال پوست صورت از سن 20 سالگی به بعد انجام شود. تا قبل از 20 سالگی بهتر است از روش های پاکسازی پوست در خانه استفاده شود.

فیشیال هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

پاسخ به این سوال به نوع پوست فرد وابسته است. اما به طور کلی توصیه می شود که این روش درمانی به صورت ماهیانه و روتین انجام شود. در صورتی که امکان انجام فیشیال پوست به صورت ماهیانه را ندارید حداقل در زمان تغییر فصل یعنی 4 بار در سال این کار انجام دهید.

اگر از طریق فیشیال قصد درمان جای جوش خود را دارید؛ حتما باید هر یک ماه یک بار فیشیال را انجام دهید. اما چنانچه پوستتان حساس است بهتر است هر دو ماه یک بار این روش درمانی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید : انواع جوش صورت

انواع فیشیال صورت

در واقع برای هر نوع پوست و هر گروه سنی حدود یک میلیون نوع فیشیال پوست وجود دارد. در حال حاضر استفاده از نمک کریستالی، LED و … رایج ترین انواع فیشیال صورت هستند.

در حالت معمول طبق مراحل گفته شده از آبرسان، روشن کننده و پاک کننده های پوست صورت استفاده می شود. اما در شرایط خاص ممکن است پزشک بر اساس نوع مشکلات پوستی از سایر درمان ها مثل پارافین تراپی و … هم کمک بگیرید. برای مثال اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است می توانید به پزشک این نکته را بگویید تا از مواد مخصوصی برای تسکین پوست شما استفاده کند.

هزینه فیشیال صورت

عوامل مختلفی در قیمت فیشیال صورت موثر هستند که از جمله رایج ترین آنها عبارتند از:

دستمزد پزشک؛

مرکزی که در آن این خدمات ارائه می شود.

نوع فیشیال صورت؛

کیفیت موادی که در حین درمان استفاده می شود.

منبع : قوی سفید

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 138 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 19:30

یکی از روش های رایج و پرطرفدار جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک در سراسر جهان تزریق بوتاکس است. بیش از نیم قرن است که از بوتاکس در علم پزشکی استفاده می شود اما از این ماده به منظور جوانسازی و از بین بردن چین و چروک حدود 15 سال است که استفاده می شود. در این نوشتار با کلینیک زیبایی قوی سفید همراه باشید که به هر آنچه که باید قبل از تزریق بوتاکس بدانید؛ آشنا شوید.

قبل از تزریق

در اکثر افراد احساس ناراحتی زیادی در طول تزریق ایجاد نمی شود. اما ممکن است نیاز باشد تا پوست شما قبل از تزریق بی حس شود. این امر به خصوص اگر کف دست یا کف پا به دلیل تعریق بیش از حد تحت درمان قرار گیرد ضروری است. پزشک شما ممکن است از یک یا چند روش مختلف برای بی حس کردن ناحیه استفاده کند.

در طول تزریق

تزریق بوتاکس معمولاً در مطب پزشک انجام داده می شود. پزشک شما از یک سوزن نازک برای تزریق مقادیر کمی از سم بوتولینوم به پوست یا عضلات شما استفاده می کند. تعداد تزریق های مورد نیاز بستگی به عوامل زیادی از جمله مساحت پوست و عضله دارد.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

شما باید بعد از تزریق بخش های درگیر را تا 24 ساعت مالش یا ماساژ ندهید. این کار ممکن است به جلوگیری از انتشار سم بوتولیسم به بخش های دیگر بیانجامد. با این حال شما می توانید بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس به فعالیت های عادی خود برگردید.

نتایج تزریق بوتاکس

نتایج تزریق بوتاکس معمولاً یک تا سه روز پس از تزریق خود را نشان می دهد و بسته به هدف از تزریق ممکن است تا 3 ماه و یا بیشتر نیز دوام داشته باشد. برای اینکه نتایج به خوبی خود را نشان دهد و ماندگار باشد، باید بعد از چند ماه دوباره اقدام به تزریق کنید.

بیشتر بخواندی :

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 88 تاريخ : شنبه 19 شهريور 1401 ساعت: 19:25

همانطور که انواع رژیم لاغری بسیار متنوع اند، برنامه افزایش وزن نیز می تواند غذاهای متنوعی را در بر بگیرد. اگر پزشک تشخیص دهد که لاغری شما به دلیل بیماری دیگری نیست، و یا اگر بیماری مربوط به لاغری را درمان کردید، به راحتی می توانید وزن خود را افزایش دهید. این کار با افزودن مقدار مشخصی از بعضی خوراکی ها به برنامه غذایی تان انجام می شود.

در این بخش ۷ تا از بهترین غذاهایی را نام می بریم که به افزایش وزن و عضله کمک می کنند:

۱.     شیر

شیر برای دهه های متمادی به عنوان ماده ای برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده می شده است. این نوشیدنی طبیعی توازن خوبی از پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها را در بر دارد و منبع غنی کلسیوم به شمار می رود. کسانی که می خواهند عضله سازی کنند، شیر عالی ترین منبع پروتئین های کازئین و وِی (Whey) است. اگر همراه با حرکات بدنسازی، به خصوص دمبل زدن، شیر بخورید، دیگر به مصرف مکمل های مضر نیازی ندارید.

اسموتی های حاوی شیر خوشمزه ترین راه برای افزودن شیر به رژیم چاقی تان است. برای بالا بردن آسان پروتئین صبحگاهی، سعی کنید ۱ فنجان توت یخ زده، ۱ فنجان شیر ، ۲ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری وانیل (حدود ۲۷۵ کالری) را با هم مخلوط و میل کنید.

۲.     گوشت قرمز

خوردن گوشت قرمز یکی از بهترین روش های چاقی است. مثلا ۱۷۰ گرم گوشت قرمز خالص، ۵ گرم لوسین را در خود جای می دهد. لوسین آمینو اسید کلیدی برای تحریک ساخت پروتئین ماهیچه و افزودن بافت ماهیچه ای است. علاوه بر این، گوشت قرمز یکی از بهترین منابع طبیعی کراتین رژیمی است که بهترین مکمل عضله ساز در جهان به شمار می رود.

برش‌ های چرب ‌تر را انتخاب کنید که کالری بیشتری نسبت به گوشت ‌های بدون چربی دارد. گوشت چربی دار به شما کمک می‌کند کالری اضافی دریافت و در نتیجه، وزن اضافه کنید. هم گوشت ‌های بدون چربی و هم گوشت ‌های چرب منبع عالی پروتئین هستند؛ اما گوشت‌های چرب کالری بیشتری را فراهم می‌کنند که می‌تواند در افزایش وزن شما موثر باشد.

بیشتر بخوانید : رژیم کالری شماری

۳.     سیب زمینی و نشاسته

مصرف سیب زمینی و سایر غذاهای نشاسته دار یکی از راه های به صرفه چاق شدن و افزایش وزن می باشد. حداقل یکی از این منابع سالم کربوهیدرات های نشاسته ای را در رژیم چاقی خود جای دهید.

جو دوسر

ذرت

گندم

سیب زمینی معمولی و سیب زمینی شیرین

لوبیا و حبوبات

۴.     میوه خشک

میوه خشک یک میان وعده پر کالری است که آنتی اکسیدان ها و ریزمغذی ها را نیز برای بدن فراهم می کند. میوه خشک را می توان یکی از خوشمزه ترین گزینه های رژیم غذایی چاقی دانست. همانطور که می دانید، میوه های خشک تنوع بالایی دارند و قند موجود در آن ها می تواند برای بالا بردن وزن عالی باشد. اگرچه بسیاری از مردم تصور می کنند که خشک کردن میوه ها باعث از بین رفتن مواد مغذی آنها می شود، میوه های خشک شامل مقدار زیادی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند

 

ترکیب میوه خشک با یک منبع پروتئینی مانند تکه های گوشت، پنیر یا یک شیک پروتئین وی را امتحان کنید. مخلوط میوه خشک با آجیل و ماست یونانی پرچرب میان وعده خوشمزه ای از آب در آمده و ترکیبی از چربی های سالم، پروتئین و سایر مواد مغذی کلیدی را فراهم می کند.

از خرما غافل نشوید! خرما سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. این خوراکی یکی از دم دستی ترین مواد برای درست کردن یک میان وعده پرکالری می باشد. هسته خرما  را خارج کرده و جای آن را با کره بادام زمینی یا پنیر خامه ای پر نمایید. برای شیرین کردن اسموتی یا سس یک یا دو خرما به آن اضافه کنید.

۵.     شکلات تلخ

شکلات تلخ آنتی اکسیدان و فواید زیادی برای سلامتی دارد. شکلات تلخ با حداقل ۷۰ درصد کاکائو به تنظیم هورمون استرس و سطح قند خون کمک می کند. این ماده همچنین در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، برخی سرطان ها، التهاب، اضطراب و دیابت نوع ۲ موثر است.

مانند سایر غذاهای چرب، شکلات تلخ حجم بالایی از کالری را داراست و با مصرف آن می توان میزان زیادی از کالری را دریافت کرد. هر ۱۰۰ گرم شکلات تلخ تخته ای ۶۰-۷۰ درصد، حدود ۶۰۰ کالری دارد و مملو از ریزمغذی ها و ترکیبات تقویت کننده سلامتی از جمله فیبر، منیزیم و آنتی اکسیدان هاست.

علاوه بر خوردن شکلات تلخ به تنهایی، راه های دیگری برای وارد کردن شکلات تلخ به برنامه غذایی افزایش وزن وجود دارد. صبحانه، دسر، سالاد میوه و هر خوراکی که ممکن است را با پودر یا سس شکلات تزیین کنید. سوپرمارکت ها مملو از محصولات شکلاتی هستند. در هنگام خرید توجه داشته باشید که حداقل از ۷۰ درصد کاکائو و کیفیت بالایی برخوردار باشد.

۶.     اسموتی خانگی

اگر به دنبال رژیم چاقی یک ماهه رایگان هستید، از اسموتی های پروتئین دار خانگی غافل نشوید. اسموتی های پروتئینی یکی از روش های سریع افزایش وزن هستند. بهترین کار این است که خودتان در خانه اسموتی درست کنید زیرا اسموتی های آماده پر از شکر و فاقد مواد مغذی هستند. با این کار، انتخاب طعم و مواد تشکیل دهنده نیز طبق میل خودتان خواهد بود.

منبع : https://www.sira.fit/

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 152 تاريخ : چهارشنبه 16 شهريور 1401 ساعت: 20:52

بوتاکس از سمی به نام آنوبوتولینومتوکسینبه دست میاید و میتواند به طور موقت مانع از حرکت عضله شود. این سم توسط میکروبی تولید می شود که باعث بوتولیسم (نوعی مسمومیت غذایی) می شود.

هدف از تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس سیگنال های شیمیایی خاصی از اعصاب را مسدود می کند. این سیگنال ها بیشتر سیگنال هایی هستند که باعث انقباض عضلات می شوند. رایج ترین استفاده از تزریق بوتاکس فلج کردن برخی از ماهیچه های صورت است که در شکل گیری چین و چروک  پیشانی و اطراف چشم نقش دارند (تزریق فیلر پیشانی و دور چشم). از تزریق این سم همچنین برای درمان شرایطی و مشکلاتی که در عملکرد بدن ما تأثیر می گذارد استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: تزریق فیلر بینی

عوارض بوتاکس

تزریق بوتاکس چنانچه هنگام توسط یک پزشک باتجربه انجام بگیرید نسبتاً بی خطر است. برخی از عوارض تزریق بوتاکس عبارتند از:

درد، تورم یا کبودی در محل تزریق

سردرد یا علائم آنفلوانزا

افتادگی پلک

عدم تقارن پوست

خشکی چشم یا ریزش اشک بیش از حد

اگر چه بسیار بعید است، اما ممکن است سم بوتولونیوم در بدن شما پخش شود. در صورت مشاهده هر یک از این عوارض ساعت ها یا حتی هفته ها پس از دریافت بوتاکس بلافاصله با پزشک تماس بگیرید:

ضعف عضلانی

مشکلات بینایی

دشواری در صحبت کردن یا بلعیدن

مشکلات تنفسی

از دست دادن کنترل مثانه

منع تزریق سم بوتولونیوم در برخی شرایط خاص

پزشکان معمولاً تزریق بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی را توصیه نمی کنند. علاوه بر این از بوتاکس نباید در افرادی استفاده شود که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند.

نتایج تزریق بوتاکس

نتایج تزریق بوتاکس معمولاً یک تا سه روز پس از تزریق خود را نشان می دهد و بسته به هدف از تزریق ممکن است تا 3 ماه و یا بیشتر نیز دوام داشته باشد. برای اینکه نتایج به خوبی خود را نشان دهد و ماندگار باشد، باید بعد از چند ماه دوباره اقدام به تزریق کنید.

منبع : کلینیک قوی سفید

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 15 شهريور 1401 ساعت: 20:44

حذف موهای زائد وقت گیر و در بسیاری از موارد خسته کننده است. روش های سنتی از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون، شیو و موچین برای از بین بردن مو موثر هستند، اما فقط به طور موقت. لیزر موهای زائد موثر، کارآمد و راه حلی طولانی مدت برای خلاص شدن از شر موهای زائد است. لیزر موهای زائد را می توان در هر قسمتی از بدن که موهای ناخواسته دارد انجام داد.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر نوعی اشعه نور است البته اشعه ای که در لیزر موهای زائد استفاده می شود شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد.

لیزر در واقع یک دانش و فناوری است که بسته به استفاده ای که از آن می شود، ویژگی های خاصی پیدا می کند. لیزر موهای زائد به گونه ای طراحی شده است که بدون تاثیر گذاشتن بر روی سایر قسمت های پوست و آسیب رسانی به آنها باعث از بین رفتن موهای زائد شود. از جمله دستگاه های لیزر پرکاربرد دستگاه تیتانیوم 2022، دایود و … است.

لیزر برای از بین بردن موهای زاید به نحوی طراحی شده است که تنها روی فولیکول های مو تاثیر بگذارد و با ضعیف کردن فولیکول ها و پیاز مو، رشد مو را برای همیشه متوقف می کند.

البته اینکه لیزر باعث از بین رفتن قطعی تمامی موهای زائد می شود جمله ای تبلیغاتی است؛ چرا که این روش تنها می تواند 70 الی 90 درصد از موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد و تاکنون روشی برای حذف دائمی موهای زائد به روی کار نیامده است.

کاربرد لیزر موهای زائد

از لیزر می توان برای از بین بردن موهای زائد هر نقطه از بدن استفاده کرد. البته تقاضا برای لیزر برخی از بخش های بدن بیشتر است. از جمله کاربردهای لیزر موهای زائد آقایان و خانم ها عبارتند از: در بین بانوان لیزر موهای زائد صورت، لیزر موهای زائد بیکینی و لیزر موهای زائد زیر بغل شایع تر است. در آقایان نیز لیزر موهای زائد زیر بغل، لیزر موهای پشت و لیزر خط ریش بیشتر طرفدار دارد.

بیشتر بخوانید :

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

5 نمونه از اصلی ترین مزایای لیزر مو عبارتند از:

1. یک روش سریع است

درمان لیزر موها بسیار سریعتر از چیزی است که تصور می کنید. لیزر موهای زائد بیکینی و زیربغل حدود 20 دقیقه طول می کشد و حدود یک ساعت زمان برای لیزر موهای دست و پاها نیاز است.

2. به پس انداز پول شما کمک می کند

هنگامی که لیزر انجام می دهید، نیاز به تعداد بی پایان تیغ، کرم موبر، جلسات اپیلاسیون و غیره را از بین می برید. لیزر از نظر مالی هوشمندانه تر است، زمان کمتری را می طلبد و به طور کلی نتیجه ای طولانی مدت به شما می دهد.

3. موهای زائد زیرپوستی را از بین می برد

شما می توانید با لیزر موی زائد از رشد موهای بدشکل جلوگیری کرده و آن ها را از بین ببرید. لیزر موی زائد نیز برای افرادی که پوست حساسی دارند و پس از اصلاح یا اپیلاسیون دچار سوزش پوست می شوند، گزینه بسیار خوبی است.

4. در زمان صرفه جویی می شود

به تمام مواقعی فکر کنید که مجبور شده اید ده یا پانزده دقیقه اضافی را در حمام بگذرانید و بعد بیایید متوجه شوید که برخی جاها را شیو نکرده اید. با لیزر مو، دیگر نیازی به صرف زمان برای اصلاح یا رفتن به قرار ملاقات برای اپیلاسیون مو ندارید. همچنین دیگر لازم نیست نگران اشتباه کردن و از دست دادن برخی نقاط باشید. بدون دردسرهای شیو یا اپیلاسیون پوستی تمیز خواهید داشت.

منیع : کلینیک قوی سفید

تکتا ...
ما را در سایت تکتا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : netware takta بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 9 شهريور 1401 ساعت: 19:58